ANDA NAK TANAM CENDAWAN TIRAM DALAM RUMAH?


Hampir semua negara di dunia kini merasai kesan daripada harga makanan yang meningkat secara mendadak serta kedudukan ekonomi yang tidak menentu.


Tahukah anda amalan berkebun sendiri dapat menurunkan harga sayuran di pasaran ?  






FAKTA!

Ini telah terbukti amalan berkebun sendiri melalui kempen yang dianjurkan oleh Felda melalui program laman dapur beberapa tahun lalu telah berjaya menurunkan harga sayuran-sayuran.



.
.
.
.
.

Tanam pokok tapi tak perlu guna tanah?..boleh hidup ke? Dalam rumah pulak tu. Habis la layu

boleh sangat!..tak perlu beli pasu, tanah, baja dan tak guna air yang banyak pun.

Habis tu nak guna apa?

Haaa…kita tanam la cendawan dalam rumah. Tak payah susah-susah cangkul tanah bagai nak rak. 
.
.
.

Aduh...sakitnya pinggang cangkul tanah nak tanam sayur kat tepi longkang tu!
.
.
.
Dah la tu..tak payah lah penat-penat sampai macam tu. Guna lah konsep urban farming yang tengah meletup dekat US dan Jepun tu.
.
.
Urban Farming tu apa pula?
.
.
Oh, konsepnya mudah je, kita maksimakan hasil tanaman tapi dengan kawasan yang minima. Kawasan sekangkang kera pun boleh tanam banyak pokok dan dapat hasil.




Nak Kami Bantu Jimatkan Duit Belanja Dapur?




 Assalamualaikum dan hai!

Kami dari Rengit Agrofarm telah berpengalaman menjual cendawan tiram secara 'offline' di sekitar Batu Pahat, Johor. Kami berbesar hati nak bantu dan tunjukkan cara untuk jimatkan duit belanja dapur.

Nak tau macam mana?

Kami memperkenalkan Set Cendawan Tiram Alkholiq yang mudah alih, menguntungkan dan menyenangkan bagi penggemar cendawan tiram ini. Set ini membolehkan anda tanam cendawan tiram dalam rumah sahaja. Untuk memudahkan semua, set ini boleh diletakkan di dalam rumah dan tidak perlu menggunakan tanah. Hanya tinggal petik dan terus dimasak sahaja. 

Senang kan?



UNTUK TEMPAHAN & PERTANYAAN
   Call / SMS / WhatsApp 013-7719484



Kenapa Nak Kena Tanam Cendawan Tiram Dalam Rumah?

 Jimat Duit Belanja Dapur

Dah tak perlu ke kedai semata – mata nak beli cendawan tiram  je. Tinggal tanam cendawan tiram dalam rumah dan petik je yang kita tanam tu. Boleh buat sup, tomyam, goreng..yumm!..sedapnya. Anda dapat menikmati makanan organik yang dihasilkan sendiri dengan kos yang rendah kerana harga hasil pertanian secara organik amat tinggi di pasaran.

 Jimat Ruang

Rak yang disertakan memang mudah alih, boleh dilipat dan hanya memakan ruang yang kecil. Sesuai dengan konsep urban farming iaitu memaksimakan hasil menggunakan kawasan yang minima sahaja. Jom kita tanam cendawan tiram dalam rumah je!


 Jana Income Sambilan

Selain tanam cendawan tiram dalam rumah, hasil tanaman boleh dikongsi dengan jiran atau boleh dipek dan dijual dengan kawan sepejabat. Boleh la dijadikan duit sampingan. 


 Bonding Time Yang Berkualiti.

Selain dari aktiviti menonton TV bersama keluarga, Ia boleh dijadikan sebagai hobi yang baru pada ahli keluarga. Anak-anak anda sendiri dapat tahu dari mana datangnya sumber untuk makanan mereka. Ohh..yaa..boleh juga dijadikan untuk projek Sains di sekolah. Anak-anak tentu sangat teruja dengan projek tanam cendawan tiram dalam rumah ni!


 Dapat Turunkan Harga Sayur Di Pasaran

Bila kita tanam cendawan tiram dalam rumah dan hasilkan sayur dari rumah, permintaan sayur di pasar akan berkurangan, harga sayur yang melambung tinggi turut terjejas dan harganya boleh jadi semakin murah.
.
.
.
.
.

Cantik sangat, orang tanam  sayur tepi rumah tapi saya tanam cendawan tiram dalam rumah!






Apa Yang Special Sangat Dengan Set Cendawan Tiram Alkholiq Ni?

Mini Rak Kayu Mudah Alih

Disusun dalam rak kayu yang ditempah khas. Menyerlahkan lagi kemodenan tanam cendawan tiram dalam rumah dan juga dapat memberikan pemandangan rumah yang indah dan cantik.

Beg Media Cendawan Tiram Berkualiti

Hasil cendawan tiram bukan sahaja boleh dipetik sekali, malah boleh dipetik melebihi 5 kali. Jika anda cukup bertuah boleh juga mencecah hingga 10 kali.

Berat Hanya 1kg

Berat beg media cendawan tiram ini hanya 1 kg sahaja. Tidak terlalu berat dan stabil apabila diletakkan di dalam mini rak kayu.


Kualiti Taraf 5 Bintang

Betul ke?..betul la, kan kita tak guna bahan kimia. Kita sendiri yang jadi QC production cendawan tu.
Kebanyakkan hotel dan restoran mewah sahaja yang akan menyediakan menu dari bahan organik yang bebas racun dan bahan kimia yang lain.

Baja Kompos

Set Cendawan Tiram Alkholiq boleh digunakan dari A sampai Z. Bila cendawan sudah tidak mengeluarkan hasil, media cendawan tiram tu boleh digunakan sebagai baja kompos organic. Cendawan dapat, baja pun dapat. Pokok tanaman lain pun dapat kebaikan bersama. Tiada bahan yang akan terbazir begitu sahaja. Sama – sama kita dapat sahut Kempen Bumi Hijau.







Pokok-pokok yang menggunakan beg media cendawan sebagai baja kompos.




UNTUK TEMPAHAN & PERTANYAAN
   Call / SMS / WhatsApp 013-7719484



Tak tau nak tanam mana kat dalam rumah? Ohh..senang je, pastikan

Tempat yang agak sejuk / lembap

Ada aliran udara

Tidak kena pancaran cahaya matahari

Bukan kawasan berhawa dingin (air-cond)






Sebab Utama Kenapa Anda Perlu Beli Set Cendawan Tiram Al-Kholiq 

❤ Guide Lengkap

Setiap pembelian Set Al-Kholiq, kami akan berikan PERCUMA ebook ASAS TANAMAN CENDAWAN yang bernilai RM 50. Ebook ini dilengkapi dengan maklumat asas penanaman cendawan sama seperti mana yang ladang-ladang besar praktikkan. Maklumat yang ada di dalam ebook ini sama nilainya jika anda menghadiri mana-mana kursus tanaman cendawan yang mencecah sehingga RM 300. Di sini, kami berikannya secara PERCUMA sahaja.

Sekiranya masih tidak berpuas hati atau tidak faham mengenai isi kandungan ebook tersebut boleh sahaja hubungi kami terus untuk sebarang pertanyaan


❤ FREE Postage Ke Seluruh Semenanjung Malaysia

Kami tawarkan promosi percuma kos pengeposan ini pada 10 yang terawal sahaja. Tempah dan bank-in hari ini juga untuk dapatkan kos penghantaran PERCUMA bernilai RM20.



.
.
.

Tapi saya rasa mahal sangat la. Beli kat pasar baru berapa ringgit je

Akak-akak tau tak kalau produk 5 bintang harga memang tak sama dengan harga pasar? Kenapa saya cakap produk 5 bintang?
.
.

Status halal tak diragui dan tidak disangkal kerana cendawan tumbuh depan mata anda sendiri.

Tuaian lebih 5 kali. Kalau pandai jaga boleh dapat lebih dari itu.

  Bebas kimia

.
.
Akak pasti ke yang jual kat pasar tu tak guna racun? Saya sendiri pernah nampak ada petani duk bubuh racun semut berdekatan dengan cendawan. Lama kelamaan racun-racun ni semua boleh sebabkan penyakit kronik tanpa kita sedar.
.
.
.

Ohh..macam tu ke? OK, boleh bagi nombor telefon untuk akak tempah?
.
.
.

Tapi tunggu dulu!..Kami ada hadiah lebih menarik nak tawar pada anda.


SPECIAL OFFER!!!!




Jika anda beli 2 Set Cendawan Tiram Tanam Sendiri Alkholiq berharga RM 160 , anda layak dapat:

☺️12 beg media cendawan tiram yang BERKUALITI

☺️Jimat RM 14. Harga asal RM 174, harga PROMOSI RM 160

☺️FREE e-book Asas Tanaman Cendawan bernilai RM 50

☺️FREE Postage bernilai RM 40

☺️FREE Sprayer bernilai RM 5



Jangan tunggu lagi, segera dapatkan Set Cendawan Tiram Tanam Sendiri Alkholiq!
   
Anda boleh jimat banyak duit belanja dapur dengan keputusan yang lebih bijak!




UNTUK TEMPAHAN & PERTANYAAN

Call / SMS / WhatsApp 013-7719484



Jika anda beli 1 Set Cendawan Tiram Tanam Sendiri Alkholiq berharga RM 87 anda layak dapat:

☺️6 beg media cendawan tiram yang BERKUALITI

☺️FREE Postage bernilai RM 20



    UNTUK TEMPAHAN & PERTANYAAN

   Call / SMS / WhatsApp 013-7719484

 
    
      
SOALAN - SOALAN LAZIM


1. Berapa lama cendawan akan mula keluar dan boleh dipetik?

Selepas dibuka penutup tersebut, cendawan dianggarkan akan mula keluar dalam tempoh 7 hari dan kebiasaannya boleh dipetik selepas hari ke 5.


2. Saya dah buka lebih dari 7 hari tapi masih tiada cendawan yang keluar?

Besar kemungkinan suhu sekeliling cendawan tersebut panas. Dalam tempoh 7 hari tersebut, spray kan badan bongkah tersebut dan juga di bahagian mulut. Anda juga boleh, cungkil sedikit isi bongkah tersebut dan bersihkan. Kemudian tutup semula hingga 57 hari sebelum dibuka semula.


3. Kenapa tak boleh letak dekat aircond?

Cendawan memang sukakan kawasan yang sejuk tapi lembap. Bila dalam kawasan aircond, cendawan akan cepat kering.


4. Plastik bongkah saya terkoyak. Apa patut saya lakukan?

Segera tutup tempat yang terkoyak itu menggunakan soletape. Makin lama terdedah, bongkah akan mudah tercemar.


5. Semasa saya terima parcel, bongkah berair seakan berpeluh. takde masalah ke?

Jangan risau itu perkara biasa sahaja. Tetapi sekiranya air di dalam bongkah terlalu banyak hingga bertakung, terbalikkan seketika bongkah supaya air boleh mengalir keluar.


6. Kenapa ada cendawan saya yang keluar tak ikut mulut bongkah?

Cendawan akan keluar di manamana tempat yang berlubang. Dalam kes ini, plastik mungkin ada sedikit kebocoran yang kita tak perasan. Sebab itu cendawan boleh tumbuh di celahcelah kawasan yang berlubang.


7. Berapa lama cendawan boleh bertahan selepas dipetik?

Cendawan boleh bertahan sehingga seminggu di dalam peti sejuk.


8. Boleh tak kalau saya tak nak semua cendawan keluar?

Boleh, anda hanya perlu tutup menggunakan stopper yang kami bekalkan. Contohnya anda hanya nak 3 bongkah sahaja yang keluar cendawan, anda hanya perlu buka penutup 3 bongkah sahaja. Selebihnya anda tutup menggunakan stopper.


Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini

No comments:

Post a Comment